ניהול א.ח.ר
Design Thinking
סדנא לפתרון ויישום אתגרים ניהוליים
רציונל
על מנת להתמודד עם אתגרים ניהוליים מורכבים, הדורשים פתרונות חדשניים ויישומם, קיים צורך ברתימת מנהלים ועובדים לתהליך.
מתודולוגיית Design Thinking
המתודולוגיה של Design Thinking מסתמכת על חוכמת ההמונים בה לכל קול יש חשיבות. המתודולוגיה מאמינה שעל מנת להגיע לפתרון הטוב ביותר יש לשתף את העובדים במציאת פתרון; עובדים מהשטח, מלמטה למעלה אל הדרגים הגבוהים יותר בארגון.
יתרונות השיטה:
מתן ביטוי גם לעובדים הנוטים להיות שקטים יותר.
פתרונות מהירים יותר כי כל בעלי העניין נמצאים באותו החדר ויכולים להביע דעה.
מעודדת מאד יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא.
שלבי הסדנא:
שלב 1
הצגת הרציונל: האתגר והדחיפות לתהליך (ייעשה ע"י מוביל התהליך).
עבודה בקבוצות:
ניתוח מצב קיים ע"י המשתתפים.
שלב יישור קו- הגדרת המטרה המשותפת – מהו האתגר שרוצים להשיג?
שלב 2-3
הצגת פתרונות באמצעות "חכמת המונים", תוך התייחסות לשלבים השונים של הפרויקט ולבעלי התפקידים השונים בו.
תיעדוף הפתרונות (quick wins).
שלב 4
לקיחת אחריות - הצגת משימות ודרכי פעולה (road map)
יצירת צוותי משימה חוצי ארגון.