ניהול א.ח.ר

Design Thinking

סדנא לפתרון ויישום אתגרים ניהוליים

רציונל

על מנת להתמודד עם אתגרים ניהוליים מורכבים, הדורשים פתרונות חדשניים ויישומם,  קיים צורך ברתימת מנהלים ועובדים לתהליך.

מתודולוגיית Design Thinking

המתודולוגיה של Design Thinking מסתמכת על  חוכמת ההמונים בה לכל קול יש חשיבות. המתודולוגיה מאמינה שעל מנת להגיע לפתרון הטוב ביותר יש לשתף את העובדים במציאת פתרון;  עובדים מהשטח, מלמטה למעלה אל הדרגים הגבוהים יותר בארגון.

יתרונות השיטה:

מתן ביטוי גם לעובדים הנוטים להיות שקטים יותר.  

פתרונות מהירים יותר כי כל בעלי העניין נמצאים באותו החדר ויכולים להביע דעה.

מעודדת מאד יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא.

שלבי הסדנא:

שלב 1

הצגת הרציונל: האתגר והדחיפות לתהליך (ייעשה ע"י מוביל התהליך).

עבודה בקבוצות:

ניתוח מצב קיים ע"י המשתתפים.

שלב יישור קו- הגדרת המטרה המשותפת – מהו האתגר שרוצים להשיג?

שלב 2-3

הצגת פתרונות באמצעות "חכמת המונים", תוך התייחסות לשלבים השונים של הפרויקט ולבעלי התפקידים השונים בו.

תיעדוף הפתרונות (quick wins).

שלב 4

לקיחת אחריות - הצגת משימות ודרכי פעולה (road map)

יצירת צוותי משימה חוצי ארגון.