עם שתי רגליים על הקרקע

 

 

סדנה עם מעוף להפקת לקחים

 

רציונאל

 

היכולת לתרגם טעות או כישלון להזדמנות ללמידה וצמיחה הינה אחד הכלים החשובים ביותר להשגת מטרות ויעדים בחייו של כל אדם. יכולת זו היא אחת מאבני היסוד החשובות ביותר בעולם התעופה, בעולמות הניהול, המנהיגות ובכלל.

 

מאחר ועולם התעופה הוא מקום בו מנוהלת משימה בתנאים מורכבים וקיצוניים בעלי פוטנציאל סכנה גדול, לאנשים רבים, יכולת למידה שכזאת הינה הכרחית. זהו עולם המצריך מקצוענות וביצועים ללא פשרות, שכן מחיר הטעות בו הוא בלתי נסבל. אחד הצרכים החשובים והבסיסיים ביותר בקיום תהליכים כאלה הוא הבנה טובה יותר של מבנה האישיות שלנו וכפועל יוצא גם ההתנהגות שלנו במצבים שונים, כבודדים, כחברים בצוות, כמנהלים וכמובילים. הבנה עמוקה שכזו הינה בעינינו, אחד המפתחות המבטיחים הצלחה.

 

במהלך הסדנה, ייחשפו המשתתפים לסיפורו האישי של ניר בן סיני, קברניט באל על ובהמשך, למודל ה-MBTI, מודל רב העוצמה שפותח באמצע המאה הקודמת על ידי קתרין בריגס ובתה איזבל מיירס. מדובר במודל ותיק ומתוקף המבוסס על תורתו של הפסיכולוג קארל יונג והמגדיר את דפוסי ההתנהגויות שעל פיהם אנו פועלים באופן אוטומטי ואת אלו שפחות טבעיים לנו. הבנה שכזו סוללת את הדרך להתמודדות טובה יותר במצבי קונפליקט, שינוי, קבלת החלטות, תקשורת ועוד.

 

מטרת הסדנה 

 

1 .היכרות עם תרבות הפקת הלקחים ככלי מרכזי בעולם התעופה.

2 .התנסות במודל ה-MBTI ככלי עזר מרכזי להפקת לקחים ולצמיחה אישית וצוותית.

3 .יצירת חיבור ייחודי וחדשני בין שני התחומים הנ"ל במטרה להעשיר את ארגז הכלים של המשתתפים.

 

מבנה : 

 

 יום שלם

 

צוות המנחים

 

ניר בן סיני

 

משנת 2006 ,קברניט בחברת אל על. מעל 30 שנה בתחום התעופה. עם יותר מ-20000 שעות טיסה.

בוגר קורס טייס כטייס קרב. בהמשך, בעקבות פציעה שירות במערך התובלה של חיל האוויר .סה"כ 28 שנים בסדיר ובמילואים).

בוגר תואר ראשון בתקשורת חזותית באקדמיה בצלאל ירושלים 1997 - 2001

עיסוק בחינוך והדרכה במשך שנים רבות בחיל האוויר, כתומך הוראה פרויקט "יחד מורים", בקהילה ועוד.

 

חגית גיורא

 

מנכ"ל משותף ארגון א.ח.ר ,יועצת ארגונית בכירה. MA במנהל ציבורי ומנחת קבוצות. מייסדת 

עבודה עם חברות וארגונים במגזר הפרטי, הציבורי והממשלתי.

ב-15 שנים האחרונות מנחת סדנאות CRM( ניהול משאבי הצוות) בחברת אל על וארגונים נוספים בתחום התעופה.

 

 

 

 

 Design Thinking

 סדנה לפתרון ויישום אתגרים ניהוליים

 

רציונל

על מנת להתמודד עם אתגרים ניהוליים מורכבים, הדורשים פתרונות חדשניים ויישומם,  קיים צורך ברתימת מנהלים ועובדים לתהליך.

 

מתודולוגיית Design Thinking

 

המתודולוגיה של Design Thinking מסתמכת על  חוכמת ההמונים בה לכל קול יש חשיבות. המתודולוגיה מאמינה שעל מנת להגיע לפתרון הטוב ביותר יש לשתף את העובדים במציאת פתרון;  עובדים מהשטח, מלמטה למעלה אל הדרגים הגבוהים יותר בארגון.

 

יתרונות השיטה :

 

מתן ביטוי גם לעובדים הנוטים להיות שקטים יותר.  

פתרונות מהירים יותר כי כל בעלי העניין נמצאים באותו החדר ויכולים להביע דעה.

מעודדת מאד יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא.

 

 

שלבי הסדנא:

 

ניתן לקיים הסדנא במסגרת של חצי יום או לחלק למספר מפגשים. הסדנא מתקיימת בהצלחה גם בזום.

שלב 1 - הצגת הרציונל- האתגר והדחיפות לתהליך (ייעשה ע"י מוביל התהליך).

עבודה בקבוצות:

 

ניתוח מצב קיים ע"י המשתתפים.

שלב יישור קו- הגדרת המטרה המשותפת – מהו האתגר שרוצים להשיג?

שלב 2-3הצגת פתרונות באמצעות "חכמת המונים", תוך התייחסות לשלבים השונים של הפרויקט ולבעלי התפקידים השונים בו.

 

תיעדוף הפתרונות (quick wins).

שלב 4 – לקיחת אחריות - הצגת משימות ודרכי פעולה (road map)

 

יצירת צוותי משימה חוצי ארגון.

 

 

 

 

 

 סדנה לניהול רב דורי 

רציונל:

 

ארגונים רבים ממתמודדים היום עם אתגר ניהולי של  ניהול רב דורי; יצירת סינרגיה של שילוב עובדים המשתייכים למספר דורות, כאשר כל דור מאופיין בערכים והרגלים אחרים.

האתגר הניהולי המשמעותי הוא שילוב החוזקות של כל דור ודור ליצירת סביבת עבודה מפרה ונעימה לעובד ויתרון עסקי תחרותי לארגון.

הבסיס לכל התנהגות אנושית הוא הצורך בהשתייכות, גמישות, הערכה, "שיראו אותו"  ובמשמעות, עם הבדלים במנעד האישי והדורי. ארגון החורט ערכים אלו הן באמירה וכמובן בפועל יוכל למנף את הארגון שלו למקומות גבוהים של תפוקה והתייעלות, כי הגורם האנושי ( היבט המיקרו) הוא הטומן בחובו את הצלחת הארגון ( היבט המאקרו) כדברי מנדל (2014) .

 

הסוד טמון באנשים

 

 

המודל המוצע:

 

המודל מושתת על מפגשים קבוצתיים בהם יתקיים תהליך של פיתוח אמפתיה ומסוגלות בעובדים, תוך חקירת תהליכים חברתיים מודעים ובלתי מודעים. מודל זה שם דגש על הפרט על המיקרו ועל הארגון בכללותו – המאקרו ועל ההפריה ההדדית ביניהם.

שם המודל : WE  SE"E YOU

במשמעות הראשונה- אנחנו רואים אותך- הפרט מהווה חלק מהותי מהקבוצה.

במשמעות השנייה – SE"ESelf Efficacy & Empathy .

ההשערה היא  שמנהל ועובד בעל מסוגלות עצמית אישית ובין אישית גבוהה יכול לגלות יותר אמפתיה במצבים בהם הוא נדרש להתערבות, להעצמת העובד, לעמידה ביעדים, להספקים ולתמיכה. 

מודל זה משלב כלים ממחקרי מוח, פסיכולוגיה חיובית, תחום ה CBT, NLP, דמיון מודרך, עבודה באמנות, מיינדפולנס, תנועה, פסיכודרמה, סימולציות, שפת גוף, טון דיבור ועוד.

שילוב כלים אלו מאפשר למנהל לפתח ארגז כלים המאפשר התנהלות עסקית לצד התנהלות אמפתית מול דרישות ועמידה ביעדים יומיומיים, תוך פיתוח חוסן הנובע מתהליך והתפתחות אישית והן בתהליך הבין אישי ואינטראקציה עם שאר העובדים, ההנהלה, גופים חיצוניים ועוד.

 

מטרות

  

  • פיתוח המודעות לאתגרים וסוגיות הניהול הייחודיות לניהול רב דורי
  • מתן כלים והרחבת מיומנויות הנדרשות להתמודדות אפקטיבית של המנהל, לשיפור התוצאות העסקיות

 

מבנה המפגש

 

ניתן לקיים סדרת מפגשים בנושא להטמעת השינוי התפיסתי לתרבות מכילה של רב דוריות

או  לקיים מפגש חד פעמי  שיועבר כסדנה חווייתית בה המשתתפים מתנסים על קצה המזלג בתרגול מספר מיומנויות ההכרחיות לניהול רב דורי.

 

   

נושאים מרכזיים

 

  

  • הגיוון הדורי בארגונים, תמונת מצב
  • מאפיינים של דור X, Y, Z וכיצד באים לידי ביטוי בהשתלבות בארגון
  • קונפליקטים על רקע פערים בין הדורות: תקשורת שונה, פער בציפיות, תפיסות ערכים שונות וכד' והאתגר הארגוני בניהולם.
  • הכרת והוקרת שילוב בין דורי מעולמות וגילאים שונים.
  • כלים וטיפים לניהול צוותים בין-דוריים: תקשורת ןעוד תקשורת..., גמישות, מודעות, טיפוח ערכים של סובלנות, אמפתיה והבנת התרומה לארגון של כל דור תוך הכרה בשונות ביניהם.
  • הפיכת השונות מבעיה ליתרון גם לארגון וגם לעובדים בו.

 

 

 

 

"אם תרצו אין זו אגדה" ללמוד מהרצל ולבנות חזון"

 

רציונאל:

 

בנימין זאב הרצל חוזה המדינה היהודית, מהווה   דמות מופת למנהיג שיצר יש מאין.

הצצה ייחודית ומרתקת לסגנון מנהיגותו ופועלו   של הרצל, תאפשר לנו הבנה מעמיקה יותר לגבי   התכונות הייחודיות של מנהיג ותהווה השראה   לתהליך חשיבה וכתיבה של החזון האירגוני.

 

מקום:

 

מוזיאון הרצל בירושלים.

 

קהל היעד:

 

מנהלים ואנשי מפתח בארגון.  

 

מבנה הפעילות:

 

באמצעות מפגש אורקולי מרהיב, תוך כדי תנועה, נתוודע לדמותו של הרצל, לשאיפותיו הנועזות ולאכזבותיו, וננסה   להבין את מרכיבי אישיותו שהובילו להצלחה.

כמו כן, נבין כיצד נבנה החזון של הרצל  להקמת מדינת ישראל.

נקיים סדנה יצירתית לגיבוש החזון של החברה.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מוצרים מיוחדים

מוצרים מיוחדים